Uitjes
Eten & Drinken
Favorieten
Populair
Ontmoeten

Veel gestelde vragen

Indien u een foutmelding tegenkomt op de afrekenpagina, controleert u eerst of uw aankoop is voltooid.

Bestelling niet weergegeven of vermeldt als “Mislukt”
Indien uw bestelling niet vermeld staat, of als er  “Mislukt” of “In afwachting” staat, dient uw creditcardinformatie wellicht bijgewerkt te worden.

Foutmelding hoeveelheid
Indien u een foutmelding ontvangt, dat de hoeveelheid ongeldig is, of dat u de maximale aankoophoeveelheid heeft overschreden, kan het zijn dat de deal is uitverkocht of afgesloten. Het kan even duren voordat de dealpagina dit weergeeft.
Er kunnen ook beperkingen zijn in de voorwaarden van de deal die u probeert te kopen. Indien in de voorwaarden bijvoorbeeld vermeldt staat “maximaal 1 Relatiewens voucher per adres te gebruiken” en u heeft de deal reeds eerder aangeschaft, kunt u de deal niet nogmaals zelf aanschaffen.

“Hoeveelheid ongeldig”-foutmelding
Iedere Deal-Aanbieder waar we mee werken, biedt een beperkte aantal vouchers aan die we kunnen delen met onze klanten. Indien u een foutmelding ontvangt waarin vermeld staat dat u het aankoopmaximum heeft overschreden, kan dit zijn omdat:

U reeds het maximale aantal Relatiewens vouchers heeft aangeschaft

Populaire deals verschijnen dikwijls opnieuw op onze site of blijven beschikbaar voor een langere periode, dus als u de deal heeft aangeschaft tijdens de originele periode, kunt u deze deal wellicht niet meer kopen.

  • Controleer de Voorwaarden van de deal voor het limiet op het aantal Relatiewens vouchers dat u voor uzelf en als cadeau kunt kopen. U kunt enkel deze totale hoeveelheid aanschaffen.
  • Indien u niet zeker weet of u de deal eerder heeft gekocht, gaat u naar mijn relatiewens. Hier kunt u uw vouchers terug vinden.

Indien een deal is uitverkocht wanneer u op de dealpagina bent, kan het zijn dat de Koop-knop niet direct wordt geüpdatet. In dit geval ontvangt u wellicht eveneens een foutmelding omtrent de hoeveelheid.

We accepteren PayPal en Ideal.

U kunt de factuurdetails voor een opgeslagen kaart beheren op de afrekenpagina. Om via PayPal te kopen, selecteert u tijdens het afrekenen de PayPal-optie onder de ander vermelde betaalmethodes en voltooit u de PayPal-aanwijzingen die volgen.

Om via Ideal te kopen, selecteert u tijdens het afrekenen de Ideal-optie en volgt u de aanwijzingen om direct via een van uw bankrekeningen te betalen.

  • Wanneer je een aankoop wilt doen op Relatiewens.nl dien je ingelogd te zijn op jouw Relatiewens account.
  • Is het afleveradres hetzelfde als je Relatiewens-factuuradres? Dan hoef je geen adresgegevens in te vullen. Je moet er dan wel voor zorgen dat je adresgegevens juist in je account staan.
  • Is je afleveradres anders dan je factuuradres? Vink dan in het afrekenscherm  het bolletje Voer een ander afleveradres in.
  • Heb je al eens eerder een afleveradres ingevoerd en is het afleveradres voor deze bestelling anders klik dan op de link wijzig adres dat onder het huidige afleveradres staat, je kan dan het adres aanpassen.
  • Is het adres wat je invoert, een adres in Nederland? De levering is enkel mogelijk op een adres in Nederland.
  • Is het adres wat je invoert een postbus adres? Het is alleen mogelijk om te leveren op een huisadres.

Indien u een 404-fout tegenkomt op onze site, betekent dit waarschijnlijk dat de door u aangeklikte link of het URL-adres dat u in de zoekbalk heeft ingetypt niet werkt. 

  • Indien u een URL-adres in de zoekbalk heeft ingetypt of geplakt, controleert u dan of het juist en compleet is.
  • Indien u op een link op onze pagina heeft geklikt, kan die naar een oude pagina leiden die niet meer bestaat.

Indien u geen bevestigingsmail heeft ontvangen, kunt u uw bestelling altijd controleren in uw account.

  • Indien u de Relatiewens bevestigingsmail nog steeds niet kunt vinden, probeert u zich af te melden en aan te melden met andere e-mailadressen die u wellicht heeft gebruikt (zoals uw zakelijke e-mailadres).
  • Indien uw bestelling “Verwerken” vermeldt, wacht dan een paar uurtjes en kijk dan opnieuw. Soms lopen bestellingen vertraging op wanneer de website druk wordt bezocht.

Indien u regelmatig geen bevestigingsmails ontvangt van Relatiewens, controleer dan u uw spammap. U kunt ons toevoegen aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders om ervoor te zorgen dat onze e-mails in uw postvak in verschijnen.

Wanneer de status van een recente bestelling op uw mijn relatiewens pagina wordt weergegeven als “Wordt verwerkt” of “In afwachting”, is de transactie niet verwerkt. Dit kan wegens een van de volgende redenen zijn: 

  • Veel vraag naar een populaire deal
  • Algemene verwerkingsvertragingen wegens verhoogde siteactiviteit


Indien uw bestelling wordt verwerkt of in afwachting is

  • Sta tot twee uur toe voor het verwerken van uw bestelling.
  • Wanneer uw bestelling met succes wordt verwerkt, sturen we een e-mail waarin bevestigd wordt dat uw aankoop voltooid is.
  • Indien uw bestelstatus na twee uur nog steeds wordt weergegeven als “Wordt verwerkt” of “In afwachting”, zijn we u graag van dienst. 

Om meer te weten te komen over een deal, kunt u het best beginnen op de dealpagina. Daar kunt u te weten komen wat een aanbieding omvat (“Wat je krijgt”), alsmede voorwaarden en bepalingen die van toepassing kunnen zijn (“Voorwaarden”). 

Terwijl we zoveel mogelijk informatie over het bedrijf uitleggen, is het een goed idee om specifieke dingen direct bij het bedrijf te controleren, zoals: 

  • Vakanties van het bedrijf
  • Openingstijden
  • Locatie gegevens
  • Aanvullende contactgegevens

U kunt ook naar de website van het bedrijf gaan, gelinkt in het “Over”-onderdeel van de dealpagina, of de locatie gegevens controleren op de kaart voor contactinformatie

Restricties op het aanschaffen en gebruiken van uw Relatiewens staan vermeld in de Voorwaarden, welke kunnen worden gevonden op de dealpagina en de site van de aanbieder zelf. Iedere deal is anders, maar hier volgen enkele algemene termen en zinnen om naar uit te kijken, en wat deze betekenen:

Boeken verplicht en onder voorbehoud van beschikbaarheid.Een afspraak moet worden geregeld voordat de voucher wordt ingewisseld. De Deal-Aanbieder biedt een specifieke contactmethode zoals een telefoonnummer.
Annuleren: minimaal 48 uur van tevoren, anders vervalt de geldigheid van je vouchers.

Indien u een geplande afspraak mist zonder deze te

annuleren binnen het vermelde termijn, hoeft de Deal-Aanbieder geen nieuwe afspraak te maken.

Boekingen zijn niet overdraagbaar en niet inwisselbaar nadat ze bevestigd zijn.

Wanneer de boeking voltooid is, kan deze niet worden verzet of aan iemand anders worden

gegeven indien u deze niet kunt nakomen.

Limitering van hoeveelheid: In de Voorwaarden wordt vermeld hoeveel Relatiewens vouchers u zelf mag gebruiken en cadeau mag geven.

Limitering op locatie: Veel Relatiewens vouchers zijn enkel geldig voor specifieke locaties. We vermelden de adressen van de geldige locaties op de deal Relatiewens en tonen de geldige locaties op de kaart onderaan de dealpagina.

We werken nauw samen met partners om u te voorzien van alle informatie die u nodig heeft om uw Relatiewens te kopen en in te wisselen.

Voor aanschaf controleert u de dealpagina voor:

  • Algemene informatie over de Deal-Aanbieder en deal.
  • Een kaart van deelnemende locaties met adressen en telefoonnummers.
  • De website van de Deal-Aanbieder, gelinkt in het bedrijfsprofielonderdeel.


Na aankoop controleert u uw Relatiewens voor:

  • Specifieke instructies voor het gebruik van uw Relatiewens.
  • Contactinformatie, waaronder telefoonnummers en adressen.
  • De website van de Deal-Aanbieder.

Aangezien informatie over zakelijke vakanties en openingsuren kunnen variëren van locatie tot locatie, dient u dit direct te controleren met de Deal-Aanbieder.

In de Voorwaarden vindt u de algemene bepalingen van iedere deal op een eenvoudig te vinden plaats in een eenvoudig te lezen lettertype. Dit doen we, omdat we willen dat u alle nodige informatie heeft om een geïnformeerde beslissing te nemen over de aanschaf en het gebruik van uw Relatiewens voucher.

Iedere deal heeft beperkingen die u moet weten, of het nu gaat over hoeveel Relatiewens vouchers u kunt kopen of hoe lang uw Relatiewens voucher geldig is. Daarnaast bevat iedere dealcategorie verschillende soorten informatie die regelmatig verschijnen in de Voorwaarden. 

  • Lokale deals: U krijgt antwoord op vragen zoals of de deal beschikbaar is voor nieuwe klanten, of de deal alleen geldig is op bepaalde locaties en hoe de deal kan worden ingewisseld.
  • Relatiewens Tickets-deals: De voorwaarden bevatten het retourbeleid van de deal, alsmede handige informatie over hoe u uw Relatiewens inwisselt.


Relatiewens Reizen-deals: 
Hier geven we informatie over aankoop- of reisbeperkingen, eventuele niet-restitueerbare/bijkomende kosten, boekings- en vervaldatums, inchecktijden en het annuleringsbeleid.

Voor de meeste deals scrolt u eenvoudigweg omlaag op de dealpagina tot u bij het onderdeel “Wat je krijgt” of “Product-details” komt. Voor Relatiewens Reizen-deals op onze website vindt u een apart tabblad met “Voorwaarden & reizen. Wanneer u daar op klikt, vindt u allerlei handige informatie.

Een aantal zinnen komt regelmatig voor in de Voorwaarden. Hier vindt u een uitsplitsing van een aantal van de meest gebruikte: 

  • Maximaal 1 Relatiewens voucher per persoon te gebruiken, maar meer te koop als kado—Dit betekent dat u één Relatiewens voucher voor uzelf kunt kopen, maar meer Relatiewens vouchers kunt kopen om aan anderen te geven.
  • Geldigheid: 6 maanden vanaf het moment van aankoop—Dit betekent dat na zes maanden de waarde van uw Relatiewens voucher vervalt.
  • Wanneer je jouw definitieve reservering hebt gemaakt, is annuleren niet meer mogelijk—Dit betekent dat wanneer u een dienst hebt geboekt, meestal door na aankoop contact op te nemen met de Deal-Aanbieder, u deze niet langer kunt annuleren voor een restitutie.

BTW is anders voor ieder soort Relatiewens-deal. 

Voor Lokale Deals

De prijs van uw Relatiewens is altijd inclusief BTW. Het is de verantwoordelijkheid van de Deal-Aanbieder om de toepasbare wetten van iedere gemeente te begrijpen en om de belasting te incasseren en dienovereenkomstig over te maken wanneer u uw Relatiewens inwisselt.

Voor Relatiewens Reizen

De prijs van uw Relatiewens is altijd inclusief BTW. Controleer de Voorwaarden & reizen om te zien of u tijdens het boeken of inchecken toeristenbelasting of bijkomende kosten dient te betalen aan de Deal-Aanbieder.

Voor Relatiewens Reizen-deals zijn toepasbare belastingen inbegrepen bij de totaalprijs, tenzij anders vermeld.

Voor Relatiewens Tickets-evenementen

Lees voordat u een ticket aanschaft via Relatiewens Tickets de voorwaarden van de aanbieding zorgvuldig door. Hoewel de meeste tickets die u aanschaft via Relatiewens Tickets inclusief alle toeslagen zijn, zal indien belastingen en toeslagen niet inbegrepen zijn, deze informatie specifiek vermeld staan in de Voorwaarden van de deal en afgedrukt op de voorkant van de Relatiewens.

De doorgehaalde prijs van een product is een prijsvergelijking gebaseerd op een van de volgende prijzen:

  • De huidige verkoopprijs van de verkoper of fabrikant
  • De prijs waarvoor een andere winkelier het artikel aanbiedt

Indien er geen doorgehaalde prijs op de dealpagina wordt vermeld, betekent dit dat het product wordt aangeboden voor de huidige marktprijs of dat het artikel gereviseerd is en goedkoper is dan een nieuw artikel. Gereviseerde artikelen worden als zodanig vermeld op de dealpagina.

Alle Relatiewens deals zijn beschikbaar voor een bepaalde tijd. Als er bij een deal staat ‘’Beperkt aantal beschikbaar’’, dan betekent dit dat de deal elk moment uitverkocht kan raken, wanneer alle vouchers verkocht zijn . Zorg ervoor dat je niet te laat bent! Sommige deals zijn later beschikbaar in andere steden of enkel beschikbaar voor nieuwsbrief-ontvangers.

Je kunt een deal die je eerder hebt besteld terugvinden door naar mijn Relatiewens te gaan en de deal-afbeelding of deal-naam te selecteren. Zolang de deal nog beschikbaar is en er geen beperkingen zijn in de deal-Voorwaarden, kan je de deal opnieuw bestellen.

Wanneer je een deal opnieuw koopt, houd dan rekening met de volgende soorten Voorwaarden die jouw mogelijkheden om je Relatiewens in te wisselen kunnen beperken:

  • Aankooplimieten: sommige deals beperken het aantal Relatiewens voucher of items die je voor jezelf en anderen kan kopen. Bijvoorbeeld: “Max. 1 per persoon, meer te koop als cadeau”, wat betekent dat je één Relatiewens voucher voor jezelf kan kopen en evt. meer als cadeau weg kan geven.
  • Alleen nieuwe klanten: je komt niet in aanmerking als je in het verleden al eerder diensten van deze aanbieder hebt ontvangen.

Ons restitutiebeleid verschilt voor iedere dealcategorie die we aanbieden; zie hieronder voor een overzicht. Meer te weten komen over hoe u een restitutie aanvraagt voor een bestelling.
Wanneer u een restitutie kunt krijgen

Soort dealResitutiemogelijkhedenLet op
Lokale dealsElke ongebruikte Relatiewens voucher die geen definitieve aankoop is, kan worden terugbetaald in Relatiewens-credits na de vervaldatum van je Relatiewens voucher.Als de optie “Mijn restitutie aanvragen” niet wordt weergegeven of als je hulp nodig hebt, helpen we je graag. Neem contact met ons op.
   
Relatiewens ReizenVarieert. We hebben actief contact met onze deal-aanbieders en moedigen je ook aan om rechtstreeks contact met ze op te nemen als je je reis wil omboeken of annuleren voor restitutie.Bekijk ons Relatiewens Reizen voorwaarden en annuleringsbeleid

Bekijk de Voorwaarden

Indien de Voorwaarden voor welke deal dan ook bepalen dat een deal niet in aanmerking komt voor een restitutie, zijn we niet in staat om een restitutie te bieden op welk moment dan ook na aankoop.

We werken nauw samen met onze partners om ervoor te zorgen dat je op de hoogte bent van eventuele wijzigingen in evenementen met tickets of andere bestellingen als gevolg van COVID-19. Als en wanneer plannen veranderen voor een bestelling, zullen we alle klanten op dat moment op de hoogte stellen via het e-mailadres dat is gekoppeld aan het account van aankoop.

  • Als een evenement wordt geannuleerd, nemen we rechtstreeks contact met je op om de annulering te bevestigen en je te informeren over je restitutie in Relatiewens-credits.
  • Als een evenement wordt verplaatst, stellen we je op de hoogte van de wijzigingen en is je Relatiewens geldig voor de nieuwe datum.
  • Voor evenementen die momenteel zijn uitgesteld, vragen we je geduld totdat de organisatoren het evenement hebben gewijzigd.

Voor alle andere toekomstige evenementen die nog gepland staan, hoef je niets te doen. Als er iets verandert, nemen we contact met je op met updates. Houd er rekening mee dat ons annuleringsbeleid en andere deal-voorwaarden van toepassing zijn.

Relatiewens respecteert de intellectuele eigendomsrechten van anderen. Als je eigenaar bent van auteursrechten, handelsmerken, patenten of andere intellectuele eigendomsrechten (“IP Rights Owner”), of als je een agent bent die geautoriseerd is om namens de eigenaar van IP Rights (“Authorized Agent”) te handelen, en je te goeder trouw gelooft dat materiaal op de website van Relatiewens inbreuk maken op het auteursrecht, handelsmerk, patent of ander intellectueel eigendomsrecht van de eigenaar van de IP-rechten, mail ons om een ​​inbreuk te melden.

Relatiewens kan de partij die verantwoordelijk is voor de vermeende inbreuk (‘Verantwoordelijke partij’) de naam en het e-mailadres van de eigenaar van de IP-rechten en/of de geautoriseerde agent verstrekken. Door via e-mail een claim in te dienen, stem je ermee in dat Relatiewens deze informatie aan de verantwoordelijke partij kan verstrekken.

Als het probleem dat je wil melden geen intellectuele eigendomsrechten omvat, zoals auteursrechten, handelsmerken of patenten, is een andere manier van communiceren met Relatiewens wellicht geschikter.

Als je klant bent en vragen hebt over je bestelling of een specifieke Relatiewens-deal, neem dan contact op met de klantenservice. Als je een verkoper bent die werkt met Relatiewens en vragen of opmerkingen hebt over je deal, neem dan contact op met het Support team.

Staat je vraag of antwoord er niet bij? Neem dan contact op via het onderstaande formulier.